Special SFO

Info om Skibet Special SFO:

• Er for børnene der går i indskolingen og på mellemtrin

• SFO'en har primært base i fællesrummet i gruppe 3 fra 14.30

• SFO børn fra gruppe 1: Deres skoledag slutter kl.13.30, så er der SFO i deres egne lokaler. Kl.14.30 åbner SFO'en i gruppe 3 og mellemtrinnets lokaler, så her rykker al SFO aktivitet op.

• Der er en stor whiteboardtavle, hvorpå det fremgår hvilke pædagoger, der er på arbejde den pågældende dag og hvilke aktivitetsmuligheder , der er.

• Der er individuelle pictogramskemaer til børnene.

• Aktiviteter: Der kan være mulighed for at lege på legepladsen, gå i motorik, spille computer/iPad, kreative muligheder, tegne, bygge Lego, sang og dans, spille brætspil, spille bold, lave bål, mm.

• Vi holder en discofest i foråret. Her inviterer vi børnene til en aften med aftensmad, sjov, dans og hygge fra 17-19.

Special SFO'ens pædagogik:

• Centrale ord i vores SFO: Autismepædagogik samt en struktureret og genkendelig hverdag.

• Vi hjælper hvert barn med at guide det igennem dagen. Vi benytter time-timere til spilletider og aktiviteter. Vi laver individuelle dagsskemaer, faste legeaftaler, visuelle billeder, sociale historier og andre tiltag, der støtter barnet.

• Det pædagogiske personale kender også børnene fra skoledagen. Samarbejdet med lærerne bliver vægtet højt og der er derfor en god viden om barnets trivsel.

• Der er hver dag mulighed for at børnene kan slappe af og komme ned i arousal, og ligeledes ved vi at nogle børn har brug for at komme op i arousal, så begge dele er vi obs. på at det er muligt at nå i SFO tiden.

• Vi sætter stor pris på vores legeplads, hvilket er en god mulighed for at styrke relationerne på tværs af grupperne. Vi kan desuden benytte skolens boldbane og øvrige udearealer.

• Hver eftermiddag bliver der serveret lidt eftermiddagsmad fra kl.14.30-14.45. Vi tilbyder frugt, kiks, knækbrød, toast, koldskål og om fredagen laver vi popcorn og saftevand. I ferier skal børnene medbringe madpakker som på skoledage, vi tilbyder eftermiddagsmad som vanligt.

Åbningstider

Morgen SFO

Alle dage fra 6.30 - 8.00

Vi tilbyder morgenmad fra kl. 6.30 - 7.30

SFO gruppe 1

Alle dage fra 13.30 - 17.00

SFO gruppe 2 - 3 - 4

Mandag og fredag 13.30 - 17.00

Tirsdag, onsdag og torsdag 14.30 - 17.00

Special SFO'en har åbent i skoleferier, fra kl.6.30 - 17.00.

Dog har vi lukket i uge 28 - 29 - 30, mellem jul og nytår, dagen efter Kr. Himmelfartsdag samt Grundlovsdag.

I kan læse om hvilke moduler vi tilbyder på Vejle Kommunes hjemmeside ved at klikke her

SFO'ens tlf. nr. 20 36 09 32

Her kan I ringe / sms'e til os i SFO'ens åbningstid.

Aula -  Komme/Gå

Det er vigtigt, at I som forældre bruger Komme/Gå funktionen i Aula. Her kan I skrive barnets afhentningstider, ændringer, ferie mm. Husk at give os besked ved sygdom, ændrede bustider og lignende.

Aula er skolens kommunikationsflade mellem personale og forældre. Når I skriver beskeder på Aula, ser vi meget gerne at I sender den til mere en blot én person, da det kan være vigtig information der går tabt.