Mellemtrinnet på Skibet Skole er betegnelsen for årgangene 4. – 6. klasse.

På mellemtrinnet er det primært lærere, der står for undervisningen.

Der kan være pædagoger, der har særlige kompetencer inden for håndværk og design eller musik, som også underviser på mellemtrinnet.

Vi arbejder med årgangsteam, som betyder, at lærere og de pædagoger, der er knyttet til mellemtrinnet, er organiseret i team omkring en årgang.

Vores mål er, at de lærere og pædagoger, der er i teamet, har alle deres undervisningstimer på årgangen.

Det betyder, at lærerne og pædagogerne har et tæt samarbejde og kender hinanden godt. Det betyder også, at eleverne kender deres lærere og pædagoger godt, hvilket giver eleverne en stor tryghed.

Det er vigtigt for os, at et team bliver sammensat, således at teamet har kompetencerne til at undervise i fagene på et niveau, der svarer til, at lærerne og pædagogerne har liniefag eller tilsvarende kompetencer i fagene. Det kan ikke altid lade sig gøre, men det er et mål, som vi stræber efter at nå.

Så vidt det overhovedet er muligt, så følger teamet årgangen, således at et team, der har 4. årgang,  fortsætter med eleverne i 5. og 6. klasse.