Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for samarbejdet mellem skole og hjem - det fælles ansvar i samarbejdet

Skolens ansvar

  • Skolen sikrer, at alle forældre er informeret om, hvem de skal kontakte i forskellige situationer 

  • Skolen informerer så hurtigt som muligt en elevs forældre, hvis der opstår faglige eller trivselsmæssige problemer, herunder fravær

  • Skolen behandler bekymringer og evt. utilfredshed fra forældre så hurtigt som muligt med henblik på en tilfredsstillende løsning for begge parter

  • Skolen tilstræber at kommunikere tydeligt og rettidigt til forældrene 

  • Svarer så hurtigt som muligt på henvendelser fra forældrene - som hovedregel indenfor 2 arbejdsdage

 

 

 

Forældrenes ansvar

  • Forældrene kontakter skolens ansatte på Aula, med ønsket om at blive ringet op

  • Forældrene holder sig orienteret om deres barns skolegang

  • Skal som udgangspunkt orientere skolen, hvis der er væsentlige forhold i familien, som har betydning for elevens skolegang

  • Forældre, der er utilfredse med forhold omkring deres barns skolegang, tager som udgangspunkt direkte kontakt til de involverede medarbejdere med henblik på en løsning af problemet. Findes der ikke en løsning på denne måde, retter forældrene som udgangspunkt henvendelse til skoleledelsen

  • Forældre retter som udgangspunkt henvendelse til skolebestyrelsen, hvis de oplever, at principper, værdiregelsæt, anti-mobbestrategi og ordensregler, som skolebestyrelsen har fastsat, ikke efterleves

  • Forældre, der oplever konflikter mellem deres barn og et andet barn, tager så vidt muligt direkte kontakt med det andet barns forældre med henblik på en løsning af konflikten. Relevante ansatte på skolen inddrages, hvis det vurderes at kunne bidrage til løsning af konflikten

 

Senest revideret juni 2023