Handleplan for kvalitet juni 2023

Hvilke mønstre får vi øje på i relevant data for skolen?

Resultater fra de obligatoriske test i dansk læsning i dansk og matematik skal indgå.

Skolens resultater i dansk læsning samt matematik er generelt meget tilfredsstillende. Vi har dog blik på enkelte årganges ”skæve” profil.

Skolen har en høj andel af elever med højest trivsel og har rykket den samlede score markant i den ønskede retning.

Karaktergennemsnittet ift. socio- økonomisk reference ligger på niveau, på trods af afgangselevernes udfordringer.

Skolen har et lavt elevfravær.

Hvilke handlinger vil være relevante at videreføre og iværksætte på baggrund af data?

Fortsat italesætte og i det hele taget handle, så det er tydeligt for alle involverede, hvorfor det er vigtigt at komme i skole hver dag.

Vi vil flytte fokus for vores arbejde med eleverne i skolens special afdeling, så vi bliver betragtelig mere bevidste om, at vi uddanner og danner dem til resten af deres liv, herunder uddannelseslivet umiddelbart efter deres tid på Skibet Skole.

Hvordan skal handlingerne iværksættes og prioriteres?

At skolen har et kendt beredskab, så alle ved, hvordan de kan arbejde med berigende børnefællesskaber, så alle børn og unge på skolen, oplever sig som en del af et sådant.

Etablering af praksisvejleder funktion i skolens special afdeling.

Hvilke forbedringer forventes handlingerne at give?

At medarbejdertrivselsundersøgelsen viser en markant forbedring.

Skolen har en høj andel af elever med højest trivsel. Andelen af elever der oplever en høj grad af støtte og inspiration er steget markant.

Hvad vil vi gerne se om et år?

Skolen har et lavt elevfravær.

At flere afgangselever fra Skibet Skole påbegynder en ungdomsuddannelse.

Hvordan skal handlingerne evalueres?

Handlingerne evalueres løbende. Dog ligger det fast at PLC samt de kommende praksis vejledere skal involveres i processerne.

Er der behov for understøttelse fra forvaltningen?

Ikke ud over den nuværende støtte.