Mellemtrinnets kendetegn

Udover en god trivsel og et højt fagligt niveau, som i øvrigt kendetegner hele skolen, så er mellemtrinnet også kendt for at arbejde med flg. områder:

Den internationale dimension: I en mere globalt orienteret verden er det vigtigt, at eleverne opnår kendskab til historie, kultur og sprog i andre lande. Det sker blandt andet gennem internationale emnedage, som vi har min. 2 af om året. Derudover kan der være hele emneuger, hvor den internationale dimension er i fokus.

Skolen har været med i flere Comenius projekter, senest i 2014-2016, med samarbejde mellem skoler i Irland, Wales, Sverige og Frankrig. Projektet hed Tell me your story.

Samarbejdet omfattede kontakt via mail, Skype og gensidige besøg med lærere og elever.

I 2016-2017 er skolen med i et Erasmus+ projekt, hvor lærere deltager på kurser og konferencer i Europa.

Både Comenius og Erasmus projektet har skolen søgt og fået tilskud til gennem EU. F.eks. har skolen fået ca. 35.000 Euro – ca. 260.000 kr, i Erasmus projektet til dækning af læreres kurser, rejser og ophold i Europa.

Innovation: Skolens 6. klasser deltager hvert år i Edison konkurrencer. Edison hører under Young Enterprise, og er en landsdækkende konkurrence. Eleverne får et overordnet emne, og indenfor dette emne, f.eks. Trafik, skal de finde og udarbejde innovative løsninger på konkrete problemstillinger. Eleverne på Skibet Skole klarer sig hvert år særdeles flot i konkurrencen, og har flere hold, der kvalificerer sig til landsfinalerne.

Coding Class: I 2016 er en af skolens 5. klasser med i et projekt i et samarbejde med blandt andet IT Branchen og Aarhus Universitet. Eleverne arbejder med visuel programmering.