Trivsel og fagligt niveau

Trivsel er en vigtig forudsætning for læring.

Derfor er det vigtigt, at eleverne trives, at de er glade for at gå i skole, glade for deres lærere og pædagoger og har et godt sammenhold i klassen og på tværs af klasserne.

Det er vigtigt, at eleverne har og får lyst til at lære, at de har livslyst og mod på livet, at de kan tage udfordringer op og at de kan fejle og lære af det.

Det er vigtigt, at eleverne har respekt for hinanden, for skolen, for undervisningen og for lærerne og pædagogerne.

Det er vigtigt, at eleverne kan samarbejde, kan være kritisk tænkende og kan være kreative og innovative.

Det er vigtigt, at eleverne kan forstå og anvende informationsteknologi.

Det er vigtigt, at eleverne får oplevelsen af at kunne mestre noget, være rigtig god til noget. Det kan give mod og lyst til at lære mere.

Kort sagt, at de får det 21. århundredets kompetencer og blive i stand til at indgå i og påvirke en verden, som vi voksne har svært ved at forestille os, hvordan den vil se ud om 10-20 år.

Resultaterne af de årlige Trivselsmålinger for eleverne, som foregår på alle skoler, viser, at eleverne på Skibet Skole trives godt. Resultaterne ligger helt i top i Danmark, langt over landsgennemsnittet.

Eleverne på mellemtrinnet deltager i Nationale Test i dansk i 4. og 6. klasse og i matematik i 6. klasse.

Også disse resultater viser, at eleverne fagligt ligger på et niveau langt over landsgennemsnittet – også selvom der bliver korrigeret for forældrenes socio-økonomiske baggrund.